Miksi ulkoistaisin somen,


kun voin tehdä sen itse?
Moni yrittäjä ajattelee: “Kyllähän minä voin ihan itse laittaa kuvan Instaan tai päivityksen Facebookiin, eihän siinä mitään rakettitiedettä tarvita.”
Totta.
Mutta jos some jää “heitänpä jotain sinne” -tasolle, se alkaa aika nopeasti syödä aikaa ja intoa ilman että tuloksia oikeasti syntyy.
Totuus on, että jos et satu olemaan itse somevelho, on usein fiksumpaa antaa homma ammattilaisen käsiin.
Sillä somen tekeminen itse on mahdollista, mutta lopputulos ei aina palvele sitä, mikä oikeasti on tärkeää:
Tavoitteellisuus.
Itse tekemisen sudenkuopat
Aikataulut karkaavat käsistä
Some jää usein sille kuuluisalle ”sitten kun ehdin” -listalle ja kun lopulta ehdit, huomaat postaavasi kesäkuussa kuvan pääsiäisestä. Tai viime tinkaan informaation tapahtumastasi, jolloin se ei hyödytä juuri mitään.
Sosiaalinen media elää ajassa, jos sinä et pysy mukana, asiakkaasi eivät pysy kanavillasi.
Inspiraatio katoaa
Alkuinnostus kantaa pari viikkoa, mutta pian on helpompaa laittaa kuva koirasta kuin miettiä, mikä toisi yrityksellesi näkyvyyttä.
Somen ongelma ei ole tekemisen vaikeus, vaan sen jatkuvuus ja tavoitteellisuus.
Asiantuntija vs. itse tekeminen
Sosiaalinen media ei ole vain päivityksiä: Se on kanava, jossa luodaan mielikuvaa, herätetään luottamusta ja ohjataan asiakkaita.
Itse tekemällä tulee helposti tehtyä vain ”jotain”, mutta kun mukana on someassari, tekeminen muuttuu suunnitelmalliseksi ja tukee yrityksen kasvua.








Vinkit oman somen tekemiseen
Aseta tavoitteet: Sen sijaan että postaat, koska “pitäisi”.
Esim. tavoitteesta: “Kasvattaa Instagram-seuraajia 20 % kuudessa kuukaudessa” on konkreettisempi kuin “lisätä näkyvyyttä”.
Tunne yleisösi: Mikä heitä kiinnostaa, missä kanavissa he viihtyvät?
Valitse alustat harkiten, ei tarvitse olla kaikkialla. Keskity sinne, missä asiakkaasi oikeasti ovat.
Suunnittele ja aikatauluta, sisältökalenteri säästää hermoja ja auttaa pitämään langat käsissä.
Testaa rohkeasti: Kuva vs. video, lyhyt vs. pitkä teksti, erilaiset julkaisuajat.
Seuraa tuloksia: Mittaa mikä toimii ja säädä kurssia sen mukaan.
Ole aito ja läsnä: Vastaa kommentteihin, kysy kysymyksiä, näytä inhimillinen puolesi.
Pysy oppijana: Trendit muuttuvat nopeasti, siksi kannattaa kokeilla uutta ja seurata mikä toimii juuri sinun yrityksellesi.
Entä jos aika ei riitä?
DIY-some (Do It Yourself (DIY) – tee se itse) on mahdollista, mutta sillä on hintansa.
Tunneissa mitattuna se voi viedä enemmän kuin uskot ja väärin ajoitetut, tai hajanaiset postaukset eivät välttämättä saavuta ketään.
Kun mukana on someassari, saat:
Strategian, joka tukee liiketoiminnan tavoitteita.
Säännöllisen ja johdonmukaisen sisällön.
Analytiikkaa, jonka avulla kehität näkyvyyttäsi.
Vapautta keskittyä siihen, missä olet parhaimmillasi.


Kyllä, voit tehdä somen itse
ja usein se on hyväkin tapa alkuun. Jos kuitenkin haluat tuloksia, vähemmän stressiä ja enemmän tavoitteellisuutta some näkyvyydessä, silloin someassari on sinun paras apurisi.
Nappaa kahvi, hengähdä hetki ja anna minun hoitaa some niin, että se tekee työtä yrityksesi puolesta.
Tässä blogissa aion jakaa matkaani ja ajatuksiani.
Iloa ja intoa, kompastuksia ja korjausliikkeitä, faktaa ja fiilistä. Sekä tietenkin vinkkejä, joista on oikeasti hyötyä sinulle, joka ehkä haaveilet omasta jutustasi, tai jo elät sitä todeksi.


Kiitos että olet täällä
Jos löysit tiesi tänne, toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi seuraamaan tätä seikkailua.
Saatatpa huomata, että tämä AJATUSTEN VALHALLA -blogi ei ole vain kertomus yhdestä yrittäjästä, vaan pieni taistelulaulu meille kaikille, jotka kuljemme omaa polkuamme, vaikka välillä sää ei suosisikaan.
Viritä mieli onnistumisen taajuudelle ja anna rohkeuden kantaa.
Vierelläsi yrityksesi digimatkalla,
Sini
Verkko Valkyrie
SEURAA SOMESSA




